1 april 2012

Each Card is Unique challenge (26) april


Klein, kleiner, kleinst ... De challenge van vorige maand was "klein".

De challenge van deze maand is "kleiner": een moo!

De challenge deze maand is een moo-tje te maken. Een enkel kaartje met de afmeting 2,8 x 7 cm.

Een paar jaar geleden heb ik een paar keer meegedaan met een challengesite waar je moo-tjes maakte. Het was elke keer een uitdaging om op zo'n klein oppervlak je stempels, plaatjes, tekst en creativiteit kwijt te kunnen. Die challengesite is er niet meer, maar ik werd er laatst op geattendeerd dat er een andere moo-challenge-site is, "Moo mania". Als je inspiratie nodig hebt kun je wellicht op die site eens een kijkje nemen.

aanvulling 6-4: Ik kreeg de vraag of "Moo" ook een afkorting is en of het net als de ATC een ruilobject is. In de Art Specially nr 3 staan een paar voorbeelden gemaakt door Sija waarbij het volgende staat beschreven: "Moo is een merk waar je kaarten kunt laten maken. Momenteel een rage onder de stempelaars en mixed media artiesten om deze mini kaartjes zelf te maken en ze te ruilen". Ik heb even gegooglet en ik kwam inderdaad een site tegen waaruit blijkt dat het een vorm van een visitekaartje is. De breedte is de helft van een normaal visitekaartje.

Het was voor mij ook een challenge om zoveel mogelijk verschillende voorbeeldjes te maken, dus ook ik heb een aantal keer zitten zuchten achter mijn bureau :)

Hierboven zijn ze op de foto te zien. De eerste moo op de bovenste rij heb ik niet op een achtergrondpapiertje geplakt. De andere moo'tjes heb ik wel op een achtergrondpapiertje geplakt. Het achtergrondpapiertje is dus 2,8 x 7, in z'n totaal moet het die afmeting hebben. Maar ik ben niet zó streng en geef jullie een speling van 2 mm :)

Wat kun je doen met een moo?

1.
Je kunt het op een kaartje plakken en dit aan een bos bloemen hangen of een cadeautje.

2.
Je kunt het als een kaartje gebruiken dat je meestuurt met iets per post i.p.v. een saai memoblaadje te gebruiken.

3.
Je kunt meerdere moo'tjes op een kaart plakken, met 2 moo'tjes heb je al een mooie layout:

4.
Je kunt de moo'tjes afwisselen met strookjes papier van eenzelfde grootte en dit op een langwerpige kaart plakken:
5.
Je kunt 2 moo'tjes op een kaartje plakken en er een boekenlegger van maken:
Wil je met deze challenge meedoen? Dat kan tot en met 30 april a.s..

Uitleg deelname challenge
Heb je een blog? Plaats dan een foto van jouw challenge-deelname op je blog en vermeld hierbij dat het gemaakt is voor de Each Card is Unique challenge.
Vermeld vervolgens de link naar jouw deelname (dus de link naar het betreffende blogbericht en niet de algemene link naar je blog) hieronder in het mr. Linky blok (achter "your url"). Op deze manier kunnen de andere deelneemsters door het klikken op je naam meteen op je blog de challenge-inzending bewonderen.

Heb je geen blog? Stuur mij dan per mail een foto van jouw challenge-deelname.
Aan het eind van de challenge zal ik de foto op mijn blog laten zien.

Aan het eind van de challenge zal ik uit de inzendingen van de bloggers er 2 uitkiezen en deze in de spotlight plaatsen, samen met uiteraard de inzendingen van niet-bloggers die ik per mail heb ontvangen.

Veel plezier met de challenge!

18 opmerkingen:

DEKAKADO zei

Die 2 mm speling. Echt iets voor mij. Grapje. Maar klein moet het wel zijn. Ik zal eens een klein stempeltje gaan zoeken en anders een deel van een grote.
Ik heb zoiets nog nooit gemaakt. Dus je inspireert me wel om iets nieuws te ontdekken. Leuke challenge dus. Groetjes, Marleen.

Jolette zei

Leuke voorbeeldjes hoor Bianca!
Heb pas een paar Mootjes gemaakt en vond het leuk om te doen.
Dus ik ga mijn best doen.

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat zien die MOO's er ontzettend leuk uit Bianca!

groetjes, Alie :-)

Marit zei

Leuk Bianca! Ik had er nog nooit van gehoord! Je voorbeelden zijn (as usual) weer top.

Groetjes,
Marit

Christine zei

Wat is dit leuk! Ik ga eens proberen want het lijkt me wel eens bijzonder!
Liefs
Christine

Mieke zei

Ik wist het, dat de moo's er bij zouden zijn :-D Maar ik dat dat die bij "kleinst" hoorden. Aiai, wat is dan die "kleinste"? ;-)
Mooie voorbeelden! En ik doe weer mee!

Gery zei

Hard zuchten achter je bureau helpt kennelijk heel goed bij jou.
Jij hebt in ieder geval prachtige voorbeelden gemaakt.
Groetjes Gery

Judith zei

Het is een uitdaging (: Ben voornemens deze aan te gaan, dus wie weet ook een bijdrage van mij?
Geweldige voorbeeldkaartjes heb je gemaakt. Bedankt voor de uitleg, ik ben weer een begrip rijker.
Groetjes, Judith

Marjan zei

Wat een onwijs mooie voorbeeldjes heb je gemaakt, succes met je challenge!

Groetjes, Marjan

Jeany zei

oke, mijn hersens kraken al, das wel erggggggggggggggggg klein hoor ☺ maare, gelukkig zet je er weer voorbeelden bij wat we ervan kunnen maken, dussss an die arbeit ☺

Patrice zei

Ik zou niet weten welke ik moest kiezen, want ze zijn ieder op zichzelf mooi...en anders...

Regina de Koning zei

Wow, een leuke uitdaging. Nog nooit gedaan!! Ben al aan het nadenken.
Kan nu niet achter blijven, nadat je mij in het zonnetje hebt gezet.
Thanks. Groetjes, tot blogs, Regina

Yvonne zei

Leuke challenge Bianca. Maar wat ik vooral altijd zo leuk vind bij jouw challenges, is dat je altijd voorbeelden geeft, ook nu weer een hele uitleg, helemaal top!
Groetjes van Yvon

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Ik vind het knap hoor!! Ben benieuwd wat kleinst bij jou is? Want gisteren zag ik iemand die inchies had gemaakt. Ongelofelijk!!

CreativBär zei

Hoi Bianca,
mijn moo-tjes zijn klaar (fotos op mijn blog). Dit was een uitdaging, maar het was ook leuk weer de kleine stempel te gebruiken :-)
Groetjes
Bianca

Jeany zei

Hij zit erin

Jolette zei

Hoi Bianca, mijn Moo-tjes staan op mijn blog!
Groetjes,

Jolette

Angèle zei

Leuke challenge Bianca. En prachtige voorbeelden van jouw hand! Binnenkort hoop ik toch eens mee te doen ;)

Groetjes, Angèle